[GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

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adolfo69
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da adolfo69 »

Ikaruga non sono riuscito a farlo funzionare, poi x gli altri titoli credo che gli utenti che seguono maggiormente l'evoluzione di questi giochi con i relativi launcher potrebbero essere da supporto x i tanti che si avvicinano x la prima volta a questo nuovo 'mondo emulativo'. Come descritto in precedenza ogni tanto mi rifiondo su questo settore xkè tantissimi titoli sono davvero superlativi ma lo sconforto x non riuscire a farli partire mi ha sempre indotto a cancellare tutto e se non trovi supporto da solo non riesco a superare l'ostacolo e temo che anche stavolta mollo tutto…
Con u pò di buona volontà si potrebbe fare una legenda con: titolo, launcher ed eventuale patch necessaria x farlo partire

va buò, vi saluto ed attendo buone nuove

ciao
legolas119
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da legolas119 »

io con Typextra dopo tante fatiche son riuscito a far partire 34 giochi, tutti con joypad mappato. E' stata una fatica bestiale però...
Ora mi mancherebbero Contra, Deathsmiles 2 e Otomedius: non riesco a trovarli in versione che sia supportata dal TypeXtra...ne ho trovato una o due versioni che funzionano come stand alone, lanciando l'eseguibile, ma non vengon rilevati da TypeXtra: evidentemente questo front end necessita di una versione particolare di questi giochi...immagino nessuno sappia dove posso trovarli vero?

grazie
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pucci
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da pucci »

Game Loader All RH 328
328 updated contents
・ Supported The Fast and The Furious Super Cars.
* The executable file name is "sdaemon.exe".
* "MohkerzLoaderz.exe" and "MohkerzLoaderz.ini" are required in the game folder.
* Please set from "Loader setting 3" when using command line argument.
* When changing the resolution, please look at exe list.txt.

・ Add “LoaderMode = dg” to Arcana 2.1 and Arcana 2.6 for ex-board version and NESiCA version.
* You can run full screen at desktop resolution but the image quality is not good.
* Enabling "Filtering" improves the image quality but causes problems.

-Fixed a bug in "LoaderMode = dg" for NESiCA's Capcom fighting game.

-Other bug fixes that I noticed.
・ Set Language.ini as default.
・ Please execute Game Loader Installer.exe first.
・ If not working properly, discard this Loader to the trash can and end.
Zazie
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da Zazie »

Scusate, qui c'è VF5: https://mega.nz/#F!tNY2nCwS!637xGzNRBd787yCnwYXAGg
Il problema è: non mi funziona!!! E a voi?
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segarally

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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da segarally »

Mai provato...
se l'hai già scritto non tenere conto di quello che sto per dirti...
se chiedi aiuto dovresti specificare dove si blocca, che errore ti da, che versione di win utilizzi, che versione di teknoparrot, caratteristiche del tuo pc...più informazioni più possibilità di aiutarti <-thumbup->
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pucci
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da pucci »

Game Loader All RH 329
329 updated contents
・ Supported BishiBashi 2010. Thanks MOHKERZ
* The execution file name is "BISHIBASHI.exe".
* Only the setting of P1 is assigned to the cursor key.

・ Supported Guitar Hero Arcade. Thanks MOHKERZ
* The executable file name is "GHA.exe".
* If you want to change the main menu activation and resolution etc, please set from the "Loader setting 1" tab.
* There is a LoaderMode that crashes when setting the window mode, please make it full screen at that time.
* Please be aware that turning on "FXAA" when LoaderMode = 6 is set results in a black screen.
* To open the pause menu during game play, hold the "Back" button on the X360 pad and press the "A" button twice.
* Now the Pause menu will be displayed with the "Start" button (it will not appear in ARCADEPLAY).

-Added support for reading Haunted Museum 1 mouse cursor.
* When using, set "LoaderMode = dg" and copy "Crosshair.ani" or "Crosshair.cur" to the sv folder.
* If there is Crosshair.ani and Crosshair.cur, Crosshair.ani is read preferentially.
* Please disable the "Update interval other" tab "Update interval for hiding mouse cursor" so that the mouse cursor does not disappear.
* Don't forget to set it to MUSUM.ini "FULLSCREEN 1".
* The cursor does not reverse even if you enter the mirror mode during the game.
* There is a bug that two mouse cursors may be displayed and a bug that Crosshair.ani does not animate.

-Other bug fixes that I noticed.
・ Set Language.ini as default.
・ Please execute Game Loader Installer.exe first.
・ If not working properly, discard this Loader to the trash can and end.
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pucci
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da pucci »

TeknoParrot 1.93

nuovi giochi per i non Patreon:

nuovi giochi per i Patreon:
- 2 Spicy
Changes in TeknoParrot 1.93 Release:
- [Reaver][TeknoParrot] OpenParrotLoader now handles injecting of all OpenParrot/TeknoParrot files.
- [Reaver][TeknoParrot] TeknoParrot64 removed as all code is already in OpenParrot64
- [Reaver][TeknoParrot] Removed TeknoParrotLoader and TeknoParrotLoader64.
- [Reaver][TeknoParrot] Activation is now handled by BudgieLoader.
- [Reaver][OpenParrot/TeknoParrotUI] Added coins to Fast I/O emulator.
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] Created new user interface and set it up.
- [nzgamer41][TeknoParrotOnline] Moved TeknoParrotOnline code to inside new UI
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] Added ability to register and deregister Patreon key from inside UI
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] Added a simple MD5 verification system so you can compare your game to a clean dump if it's completely not working
NOTE: If you've used patches like AMD Fix or English mods, or your game is more up to date, it will show invalid but in reality it may be fine.
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] Icons have been moved to a download option, where the Icon will only be downloaded if you play that game.
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] XInput/DirectInput can now be specified by game
- [Poliwrath][TeknoParrotUi] Using the mouse as a gun in gun games can now be specified by game
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] Games now copy over your preferences when new profiles come out, so no more remapping controllers!
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] There is now a description field where game information like AMD fixes required and such can be displayed
- [nzgamer41][TeknoParrotUi] Removed old force feedback stuff, replaced with button to download Boomslangnz's far superior FFB Plugin
- [BirdReport][TeknoParrotUi] Added invert buttons option for MaiMai GreeN
- [Nezarn][TeknoParrotUi] Fix console in new UI.
- [Nezarn][Lindbergh] Games now work on Windows 7, 8, 8.1 and 10, thanks to the cross-platform Faudio project https://github.com/FNA-XNA/FAudio
- [Nezarn][Lindbergh] House of the Dead 4 sound effects are now working.
- [Nezarn][RingEdge] Shining Force Cross Raid and Elysion now work windowed.
- [Nezarn][Lindbergh] VF5B home/ram folder fix.
- [Nezarn][TeknoParrot] Added missing game names in TeknoParrot Steam Integration.
- [Nezarn][Lindbergh] Initial D5 Crash issue fixed.
- [Nezarn][Lindbergh] Initial D4 Jap/EXP, Initial D5 resolution patch.

PATREON ONLY:
- [Reaver/Nezarn][Lindbergh] 2spicy is now playable.
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da pucci »

TeknoParrot 1.94

nuovi giochi per i non Patreon:

nuovi giochi per i Patreon:
Changes in TeknoParrot 1.94 Release:
- [Poliwrath][TeknoParrotUi] Fix Initial D8 / Mario Kart DX card errors (picodaemon/AMAuthd not running)
- [Poliwrath][TeknoParrotUi] Fix test menu for games that don't use seperate test executable
- [Poliwrath][TeknoParrotUi] Fix the icon for the first game in the game list never loading (After Burner Climax)
- [Poliwrath][TeknoParrotUi] Added Back button to Emulator Settings, no need to restart UI to load new changes
- [Poliwrath][TeknoParrotUi] Reload game list when Add/Delete game is pressed, no need to restart UI for new games to appear
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da pucci »

Game Loader All RH 330
330 updated contents
-Supported TP v1.93.
* Currently, game command line arguments can not be used. MKDX, Pokken, PDA, SRC, Testmode etc. (except Lindbergh).
* Since these games can not be started, please use TP prior to v1.93.
* Please enable portable mode in this case.
* When using TP earlier than v1.93, enable "Loader setting 1" tab "older than v1.93"
* This will perform conventional batch processing.
* With this update, TP v 1.66 and earlier are no longer supported.
* Please fix the problem when "--emuonly" argument is used. Thank you in advance.
* Please fix the problem when using game side arguments. Thank you in advance.

-Fixed a bug that crashes in some LoaderMode when setting Guitar Mode to window mode.

-Other bug fixes that I noticed.
・ Set Language.ini as default.
・ Please execute Game Loader Installer.exe first.
・ If not working properly, discard this Loader to the trash can and end.
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Re: [GUIDA] Arcade PC - gioco Arcade basati su hardware PC

Messaggio da adolfo69 »

ma da questa v1.94 After Burner non è + funzionante? mi esce dopo pochi secondi dall'avvio mentre era funzionante nelle versioni precedenti

- Ma come avete settato i controller in GTI Club? parte la dimostrazione chiedendo di premere lo start ma non accetta comandi e se entro nel service menu il cursore sulle opzioni impazzisce

-Ultra Street Fighter 4 mi appare all'avvio il messaggio Unknow reg query ma il gioco partre pare parti solo x giocare in 2 players
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