CRT EmuDriver- Driver ATI 15Khz nativo e tools x risoluzioni

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X-Fil
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da X-Fil »

dR.pRoDiGy ha scritto:Per rispondere a Fil e Ighli.. confermo quanto già detto da Kernel, probabilmente conviene fare una via di mezzo alla misura verticale.. o almeno anch'io faccio così..
I pochi pixel che si perdono non danno poi molto fastidio.. <-on_smile->
In effetti è quello che ho fatto...alla fine si perde la prima riga di testo, dove di solito ci sono scritte intuibili quali player1 o high score, e l'ultima, dove di solito riporta il numero di crediti.
Alla fine, come dici tu, non da molto fastidio.
Calamity ha scritto:There is an advantage when doing this: you'll be able to generate the original refresh rate (i.e. 60Hz instead of 50Hz) so the game speed will be the original, at the cost of loosing picture sharpness due to interlace+stretch (virtualize). So it's a matter of taste.
Questo però è interessante...forse sarebbe più corretto avere una velocità di gioco che rispecchia quella originale sacrificando un po di nitidezza <-think->
Vorrei provare, ma non so se ho voglia di rigenerare tutto e poi ripassarmi tutte le risoluzioni per vedere se ce n'è qualcuna da correggere!
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da dR.pRoDiGy »

Beh in realtà la prova in sè è molto più facile di così.. basta che rinomini o sposti temporaneamente il file di configurazione del singolo gioco, e correggi il mame.ini per disattivare i cambi di risoluzione e attivare lo stretch.. in quel modo mame adatta il gioco alla risoluzione di Windows (che penso come più o meno per tutti sia 640x480), lavorando in interlacciato..
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da Mr. Pumpkin »

domanda: ma in pratica che reale differenza c'è, fra questo sistema, e sof15 ? personalmente ho sempre usato soft15, e con un click (veramente uno di numero) e un riavvio, ho sempre fatto tutto e bene.

in cosa può essere migliore questo sistema ? non l'ho capito
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da Kernel »

Questo sistema ti aggiunge una valanga di risoluzioni e crea in automatico degli ini per ogni gioco di mame con all'interno la risoluzione giusta.
A corredo c'è l'"arcade_osd" che ti permette di visualizzare, correggere e salvare le risoluzioni in tempo reale.
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da Mr. Pumpkin »

mmm ma in termini pratici e di installazione/sbattimenti, è al pari di soft15 comunque ? ripeto con soft lo installai la prima volta, cliccai sul tasto 15khz riavviai ed era pronto per il cabinato. mai sistema fu più semplice e veloce.
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da Calamity »

Mr. Pumpkin ha scritto:mmm ma in termini pratici e di installazione/sbattimenti, è al pari di soft15 comunque ? ripeto con soft lo installai la prima volta, cliccai sul tasto 15khz riavviai ed era pronto per il cabinato. mai sistema fu più semplice e veloce.
I started developing this software to overcome the limitations of both ArcadeVGA and Soft-15Khz methods. These limitations come from the fact that those methods just install a limited amount of pre-fixed modelines to cover all kind of games/monitors. Many people are just happy with ArcadeVGA or Soft-15Khz, as they may not be aware or really don't care of the limitations I'm talking about. So, for these people, I don't recommend using the somewhat more complicated software like VMMaker, or Switchres, at least until we eventually work on making these more user friendly. In fact, I recommend getting familiar first with Soft-15Khz, resolutions, Mame setup, etc. thus having a deep understanding of all the options involved before trying to use this, as just having one single option wrong in our Mame setup can ruin are let without effect what we are trying to achieve with VMMaker.
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da Mr. Pumpkin »

Hi, i understand what you mean. I agree. good job then, and look forward to updates :wink:
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da user9999 »

Calamity ha scritto:I started developing this software to overcome the limitations of both ArcadeVGA and Soft-15Khz methods. These limitations come from the fact that those methods just install a limited amount of pre-fixed modelines to cover all kind of games/monitors. Many people are just happy with ArcadeVGA or Soft-15Khz, as they may not be aware or really don't care of the limitations I'm talking about. So, for these people, I don't recommend using the somewhat more complicated software like VMMaker, or Switchres, at least until we eventually work on making these more user friendly. In fact, I recommend getting familiar first with Soft-15Khz, resolutions, Mame setup, etc. thus having a deep understanding of all the options involved before trying to use this, as just having one single option wrong in our Mame setup can ruin are let without effect what we are trying to achieve with VMMaker.
Hi Calamity, great work you've done with your software!
Unfortunately I have an nvidia card in my pc :? Did you ever consider to develop a driver for nvidia cards?
Do you think it would be technically possible or not? <-think->
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da Calamity »

user9999 ha scritto: Hi Calamity, great work you've done with your software!
Unfortunately I have an nvidia card in my pc :? Did you ever consider to develop a driver for nvidia cards?
Do you think it would be technically possible or not? <-think->
Well, actually it could be technically possible, although more difficult I suppose because nVidia drivers are limited to only 32 modes, so the initial conditions are much worse. Indeed, we are incredibly lucky that the Catalyst patch works, it's a damned hack, believe me. Both ATI and nVidia hardware are perfectly capable of doing all kind of low resolutions, the limitation is set by their drivers only. I don't think I'll ever try to patch nVidia drivers, patching drivers is a nightmare when it comes to testing them. Next one I'll try (and probably my last patching campaign) will be Catalyst 6.5 for XP64, to support older ATI cards.
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Re: Driver ATI 15khz nativo e tools per gestire le risoluzioni

Messaggio da user9999 »

Calamity ha scritto:
user9999 ha scritto: Hi Calamity, great work you've done with your software!
Unfortunately I have an nvidia card in my pc :? Did you ever consider to develop a driver for nvidia cards?
Do you think it would be technically possible or not? <-think->
Well, actually it could be technically possible, although more difficult I suppose because nVidia drivers are limited to only 32 modes, so the initial conditions are much worse. Indeed, we are incredibly lucky that the Catalyst patch works, it's a damned hack, believe me. Both ATI and nVidia hardware are perfectly capable of doing all kind of low resolutions, the limitation is set by their drivers only. I don't think I'll ever try to patch nVidia drivers, patching drivers is a nightmare when it comes to testing them. Next one I'll try (and probably my last patching campaign) will be Catalyst 6.5 for XP64, to support older ATI cards.
Ok so I'm on my way to buy a 2nd hand ati card 8-)
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